Selecții, bucăți, fragmente

Mă uit foarte puțin la televizor fiindcă prefer cărțile, ziarele sau calculatorul pentru a  învața ceva sau să aflu informaţii. Cu timpul am învățat să nu mai am încredere în ceea ce se spune la televizor, mai ales când vine vorba de știri. În zilele în care am foarte multă răbdare, mă folosesc de emisiunea de la opt seara ca să văd dacă mă prind de ceea ce este de fapt în spatele afirmațiilor de pe post. Dar repet, fac acest lucru doar când sunt suficient de răbdătoare.

Totuşi, sunt neliniștită când sunt într-un hotel și văd că turiștii se uită la programe precum CNN, pe care noi, cubanezii nu le avem în casele noastre. Recent am avut o discuție cu un peruan care, foarte pasionat, mi-a spus că în fiecare casă din Havana putem pătrunde în stația latio-americană, Telesur. El nu știa că noi, de fapt, avem acces doar la anumite transmisii de pe canalul respectiv. Abia câteva ore seara sub titulatura “Selecții de la Telesur” trec de filtru, fiind singurele pe care le difuzează media la noi.

Exceptând părțile tăiate, în mod curios, știrile de la Telesur sunt la kilometri distanță de cele de pe National TV. Ocazional, sunt fragmente care se strecoară şi pun sub semnul întrebării ceea ce ei ne-au asigurat, cu câteva minute înainte, la știrile oficiale cubaneze. Atunci înțeleg de ce nici măcar Telesur nu poate fi arătat fără ca anumite părți să fie tăiate. Ar trebui să închiriem o cameră de hotel, pentru a putea vedea fără restricții acest canal și toate celelalte care nouă ne sunt interzise. (traducere de Ana Maria Rusu)

Lasă un răspuns

