Mărturia mamei lui Orlando Zapata Tamayo.

În după-amiaza aceasta, la câteva ore după moartea lui Orlando Zapata Tamayo, Reinaldo şi cu mine am putut să ne apropiem de Departamentul de Medicină Legală, unde i se făcea autopsia, în strada Boyeros.

Un cordon de oameni de securitate ai statului supravegheau locul, dar am reuşit să ne apropiem de Reina, mama celui decedat, şi am întrebat-o câteva lucruri postate mai jos.

Durere, indignare în cazul nostru…supărare şi tărie morală în vocea ei. Aici este înregistrarea, amatorească şi cu lumină puţină, dar în esenţă o mărturie sfâşietoare a unei mame îndurerate.

Traducere în limba română a interviului luat lui Reina Tamayo (mama lui Orlando Zapata Tamayo) luat de Yoani Sanchez

Yoani Sanchez: Suntem aici să vă aducem condoleanţele noastre. Am vrea să ştim la ce oră a decedat, ce ştiţi despre ultimele lui clipe, care sunt sentimentele dumneavoastră acum, şi ce se va întâmpla după ce trupului îi va fi eliberat?

Reina Luisa Tamayo Dangier: Sunt Reina Tamayo Dangier, mama prizonierului Orlando Zapata Tamayo care a fost internat în spitalul del Este Prison din Havana. Noaptea trecută a fost mutat la spitalul Hermanos Ameijeiras unde a murit la 3.00 PM. Nu pot să vă spun ce durere cumplită mă apasă, dar rezist, îndur această durere. Am reuşit să fiu la căpătâiul lui până să moară şi acum sper să am curajul să-mi îmbrac fiul. Vom pleca la Banes, provincia Holguin, strada Embarcadero, numărul şase, unde se va ţine priveghiul în faţa altarului familiei noastre, în casa noastră, atâta timp cât va fi nevoie.

Vreau să-i spun lumii despre durerea mea. Cred că moartea fiului meu a fost o crimă premeditată. Fiul meu a fost torturat în timpul închisorii. Starea lui mi-a cauzat o durere teribilp care s-a abătut asupra întregii familii. Chiar şi atunci cân a fost transferat la această închisoare, a fost lăsat în Camaguey fără apă timp de 18 zile. Fiul meu a murit după 86 de zile de greva foamei. Este încă un Pedro Boitel pentru Cuba. (Pedro Luis Boitel a murit în 1972 după ce a făcut greva foamei în timp ce ispăşea o pedeapsă de 10 ani) .

În mijlcul acestei dureri cumplite, cer lumii eliberarea celorlalţi prizonieri şi fraţi care sunt închişi pe nedrept astfel încât ceea ce i s-a întâmplat fiului meu, al doilea meu copil care moare, să nu i se întâmple nici unui alt copil, sau mamă. Vă mulţumesc. (traducere de Andrei Vlăducu)

Lasă un răspuns

