Ultimul strop de speranţă

Ne vom asigura că toţi vor respecta legea.

Julio, judecător

Acum mai bine de 60 de zile am trimis câteva petiţii instituţiilor cubaneze în care  deplângeam detenţiile ilegale, violenţe ale poliţiei şi condamnări la închisoare arbitrare. După moartea lui Orlando Zapata Tamayo, o serie succesivă de arestări ilegale au făcut ca mai mult de 100 de persoane să nu poată participa la funerariile acestuia. Am fost una din cei mulţi care au sfârşit în închisoare pe 24 februarie, când am fost să semnez cartea condoleanţelor deschisă în numele lui. Nivelul violenţei folosită împotriva mea şi violarea procedurilor pentru închiderea unui individ într-o Secţie de Poliţie m-a îndemnat să trimit o plângere cu mici speranţe că va fi făcută cunoscută instanţei. Am aşteptat tot acest timp un răspuns din partea Procurorului Militar şi a Procurorului General, prezentându-i mărturia mea, şi evidenţiind modul dureros în care drepturile noastre sunt violate.

Din fericire, celularul meu a înregistrat audio ceea ce s-a întâmplat în acea zi cenuşie de joi, şi chiar după ce a fost confiscat a înregistrat conversaţia dintre agenţii de securitate şi poliţişti – nu aveau numere de înregistrare – care ne-au închis cu forţa în Secţia Infanta y Manglar. Probele conţin numele a câtorva dintre cei responsabili, relevă informaţii despre acţiunea poliţiei împotriva dizidenţilor, a jurnaliştilor independenţi şi a blogărilor. Am trimis copii ale acestui dosar de “răpire” organizaţiilor internaţionale care se ocupă de drepturile omului, de protecţia jurnaliştilor şi tuturor celor care au legătură cu abuzurile. Câţiva magistraţi de la  Law Association of Cuba m-au consiliat în această problemă.

Cu toate că sunt şanse puţine ca cineva să fie tras la răspundere, cel puţin cei în culpă vor şti că atrocităţile lor nu mai rămân ascunse, prin tăcerea victimelor lor. Tehnologia a permis ca totul să fie dat în vileag.

——————
* Câteva elemente care completează acest dosar de “răpire”:

– Vocea femeii de pe casetă este cea a surori mele, Yunia Sanchez.
Transcript of the recording, in Spanish and English.
Acknowledgments of receipt from the Military Prosecutor, Attorney General, National Assembly of People’s Power, Police Station where the incident occurred, the Council of State and the National Headquarters of the National Revolutionary Police (PNR).

Lasă un răspuns

