Arta coexistenței

Ieri a fost zi de excursie. Două ore până la Pinar del Rio şi întoarcerea noaptea pe şoseaua de asfalt ce separă oraşul de zgomotoasa Havana. Suflul vântului care intră pe fereastră ciufulindu-mi părul, smucirea gâtului meu de fiecare dată când maşina intră într-o groapă şi spaima unei şosele umede şi întunecoase, presărată cu puncte de control ale poliţiei. Dar aceste disconforturi au fost doar temporare, uitate repede când îmi revin în minte terasa Karinei, plină cu membri şi prieteni ai revistei “Coexistență”. Aseară au anunţat rezultatele concursului publicaţiei, cu premii la categoriile eseistică, scenariu audiovizual, poezie, ficţiune şi fotografie.

Eu şi Reinaldo am făcut parte din juriu, alături de Ángel Santiesteban, Maikel Iglesias şi Orlando Pardo Lazo. După-amiază, am deliberat asupra textelor şi imaginilor pe care le evaluaserăm independent de-a lungul mai multor săptămâni, câteva dintre ele semnate cu pseudonime din mitologia greacă. Când am deschis plicul cu numele reale ale participanţilor, am fost bucuroşi să aflăm că printre câştigători erau nu numai autori cunoscuţi, dar şi tineri care şi-au depus pentru prima dată lucrările pentru un concurs. În jur de ora nouă seară am anunțat câştigătorii, în singura parte a terasei pe care Reforma Urbană nu o confiscase familiei Karinei. În fața zidului, construit de curând de adminstrator, se auzeau fraze cu caracter de daltă, ca un burghiu ce poate să treacă prin orice zid. Pentru câteva ore, a fost ca şi cum zidul urât din cărămidă şi fâşii de zinc nu era acolo deloc, ca şi cum l-am fi dărâmat cu cuvintele noastre. (traducere de Miruna Spătaru)

Câştigătorii Coexistenţei sunt:

Cea mai bună carte de povesti: Francis Sánchez Rodríguez pentru Ieşirea

Cel mai bun eseu: Dimas Castellanos Martí pentru Utopia, Provocări şi Dificultăţi în Cuba de Astăzi

Cea mai bună carte de poezii: Pedro Lázaro Martínez Martínez pentru Aceasta nu este arta poetică…

Cel mai bun scenariu audiovizual: Henry Constantin Ferreiro pentru Când se termină cealaltă lume

Cel mai bun triptic fotografic: Ángel Martínez Capote pentru Impotenţă

Lasă un răspuns

