Interviu cu Pedro Arguelles

Yoani Sanchez: Care este situaţia dvs. actuală? Unde vă aflaţi şi ce v-au spus?

Pedro Arguelles: Sunt în închisoarea provincială Canaletas în Ciego de Avila. Ceea ce mi s-a spus a fost sâmbătă, 10 iulie, când am fost la biroul şefului închisorii şi acolo m-au pus în legătură telefonică cu Arhiepiscopul Havanei, Cardinalul Jaime Ortega. M-a informat că mă aflu pe lista celor care vor pleca în Spania, dacă sunt de acord să merg. I-am spus că nu am nici un interes să-mi părăsesc ţară. M-a întrebat şi despre soţia mea, dacă ar fi interesată. Am spus nu. Atunci, mi-a spus el, va transmite replica mea şi şi-a luat la revedere. Asta este ce mi s-a spus, nu mi-au mai zis nimic, aştept noi evenimente şi desfăşurarea acestora.

Yoani Sanchez: Pedro, crezi că aceste eliberări vor consolida sau slăbi mişcarea disidenta şi jurnalismul independent în Cuba?

Pedro Arguelles: Dacă puterea va fi afectată sau nu, nu mă pot pronunţa în momentul ăsta pentru că sunt aici înăuntru şi mă aflu aici de 7 ani şi jumătate, aici în închisoare. Ştiu că sunt grupări noi, ştiu că există noi oameni care practică jurnalismul independent, continuând eforturile civile. Nu cred că este vorba despre o slăbire pentru că, în orice caz, sunt noi piloni, cum a spus apostolul nostru Jose Marti, şi cum din 1976, când prima celulă a Comitetului Cubanez al Drepturilor Omului a fost creată în închisoarea Combinado del Este, aceea a fost prima celulă şi am putut ajunge la acest punct pentru că s-a dezvoltat comunicarea, sprijinul şi oamenii care au mers mai departe, oameni care au murit, noi oameni care trec în arenă publică. Prin urmare, cred că până la urmă aici împlinim legea care spune că oricine are dreptul şi libertatea de a decide asupra propriei persoane, nu am nimic împotriva fraţilor mei care ar vrea să plece, este decizia lor suverană, este libertatea lor. Mă ghidez după gândurile lui Marti care a spus că datoria unui om este să se poziţioneze acolo unde este cel mai util cu putinţă. Cred că aici este locul unde eu sunt cel mai util, acesta este locul meu, să lupt pentru drepturile şi libertăţile inerente demnităţii fiinţei umane şi aici îmi doresc să fiu. Nu vreau să fiu altundeva decât aici, în linia întâi a luptei ce se opune regimului totalitar al lui Castro.

Yoani Snachez: Şi ce va face Pedro Arguelles odată ce va fi în afară închisorilor Canaletas?

Pedro Arguilles:  Voi continua ce am început la mijlocul anului 1992 când m-am alăturat Comitetului Cubanez pentru Drepturile Omului, aici în Ciego de Avilla şi în 1998, când am înfiinţat Asociaţia Jurnaliştilor Independenţi Ciego de Avilla. Voi continua să denunţ violările drepturilor omului, cu presa independentă şi eforturile civile. În scopul de a atinge ceea ce atât de mult am tânjit şi pentru care am suferit, tranziţia către democraţie în Cuba.

Yoani Sanchez: Ei bine, Pedro, mulţumesc foarte mult şi sperăm că numele tău este printre cele ale oamenilor ce urmează să fie eliberaţi. Ne dorim foarte mult să te îmbrăţişam, după atâta amar de vreme.

Pedro Arguelles: Într-o zi se va întâmpla; şi eu, deopotrivă, abia aştept să cunosc aceşti noi lăstari care au răsărit.

Yoani Sanchez: Mulţumesc foarte mult.

Pedro Arguilles: O îmbrăţişare.

(traducere de Miruna Spataru)

Lasă un răspuns

