O telenovelă cu protecţie

M-am întâlnit cu o vecină în lift, ne-am salutat, am vorbit despre vreme şi dacă la magazinul din colţ au adus cumva ouă. Eram încă la etajul 6 când, în intimitatea liftului, îmi spune că datorită mie ea poate urmări o telenovelă  columbiană. Iniţial nu am înţeles despre ce este vorba. Ce relaţie poate fi între o bloggeriţă sceptică şi dramaticele telenovele care smulg lacrimile femeilor de pe partea cealaltă a ecranului. Dar femeia insistă. Mai aveam încă patru etaje până la parter, aşa că eu am început să mă gândesc la scrierile lui Félix B. Cañet.

Răspunsul mă surprinde. În momentul în care liftul indică etajul trei, ea îmi povestea de teama ei de parcul întunecat, aflat pe o latură a clădirii noastre, din drumul spre o prietenă la care urmărea serialul, cu o antenă satelit ilegală. Dar acum, mi-a spus cu mulţumire în glas, acea zonă de vegetaţie este păzită nonstop. Îmi exprim nedumerirea dar ea spune că agenţii de la Ministerul de Interne ce au înconjurat casa mea au făcut cartierul mai sigur. Îmi place să cred că acele umbre pe care le văd din balconul meu sunt fanteziile celor care consumă prea multă ficţiune. Vecina mea nu mă lăsa să mă ascund în spatele unui zâmbet, prefera să creadă că îmi este datoare că poate ajunge în siguranţa la clădirea alăturată.

Sunt copleşită de uimire, cineva tocmai mi-a mulţumit că sunt victima maşinăriei de urmărire, ţinta agenţilor. Nu am văzut niciodată un mod mai senin de a înţelege represiunea dar mă amuz cu vecina, ce altceva aş putea să mai fac?! Nevrând să par distantă, o întreb despre subiectul telenovelei pe care “am ajutat-o” să o vadă. Intră cu plăcere în amănunte. Este o ecranizare a secolului al XVIII-lea, cu poveşti ale sclavilor fugari, femei măritate care ascund copii ilegitimi de soţii lor, sunetul biciului pe spatele lor, cărări întunecate păzite pe timp de noapte de supraveghetori şi câini. (traducere de Ana Rusu)

Lasă un răspuns

